تبلیغات
وبلاگ دانشجویان مدیریت 88 دانشگاه شیراز - مطالب آبان 1392
تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392 | 15:31 | نویسنده : سیدعباس علوی
باران یعنی...

قلب ها را نمی توان به آدم ها سپرد‌ ،

آدمها سخت اند .

قلب ها را باید به باران سپرد‌ ،

باران هرگز بی وفا نخواهد شد ...

زیر باران مهربانی

مهربانی چشم ها را می توان احساس كرد

و ترنم صدای عشق را می توان شنید .

زیر باران می توان ستاره شدن را باوركرد و آنها را چید .

زیر باران زمین را آسمانی دیدم ،

با وسعتی از عشق .

باران یعنی بغض شكسته آسمان .

باران یعنی صدای گامهای تو .

باران یعنی قلب های ناآرام ابرها .

باران یعنی مهربانی حرفهای تو .

باران یعنی گریه چشمهای پاك .

باران یعنی صداقت صدای تو .

و آسمان را هوای نوازش خاك است .

باران بهانه ای است....

تاریخ : جمعه 17 آبان 1392 | 11:41 | نویسنده : سیدعباس علوی
تکنیک DEMATEL مخفف عبارت Decision Making Trial And Evaluation است. تکنیک دیمتل توسط Fonetla و Gabus به سال 1971 ارائه شد. تکنیک دیمتل که از انواع روش‌های تصمیم‌گیری بر اساس مقایسه‌های زوجی است، با بهره‌مندی از قضاوت خبرگان در استخراج عوامل یک سیستم و ساختاردهی نظام‌مند به آنها با بکارگیری اصول نظریه گراف‌ها، ساختاری سلسله‌مراتبی از عوامل موجود در سیستم همراه با روابط تاثیر و تاثر متقابل ارائه می‌دهد، بگونه‌ای که شدت اثر روابط مذکور را به صورت امتیاز عددی معین می‌کند. روش دیمتل جهت شناسایی و بررسی رابطه متقابل بین معیارها و ساختن نگاشت روابط شبكه به كار گرفته می‌شود. از آنجا كه گراف های جهت دار روابط عناصر یك سیستم را بهتر می توانند نشان دهند، لذا تکنیک DEMATEL مبتنی بر نمودارهایی است كه می تواند عوامل درگیر را به دو گروه علت و معلول تقسیم نماید و رابطه میان آن ها را به صورت یك مدل ساختاری قابل درك درآورد.
ادامه مطلب
تاریخ : یکشنبه 12 آبان 1392 | 23:10 | نویسنده : سیدعباس علوی
بازاریابی عصبی اخیرا مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. این علم جدید تلفیق دو علم بازاریابی و عصب‌شناسی است. بازاریابی عصبی درک عملکرد مغز بدون وارد شدن در جزئیات پیچیده آن است تا از آن برای بهبود عملیات بازاریابی استفاده کنیم. این واژه برای اولین بار در سال 2002 مطرح شد و با استقبال چندانی روبرو نشد تا در سال‌های اخیر که این اصطلاح بخشی از سخنرانی‌های همایش‌ها و مقالات مختلف را به خود اختصاص داده است.

هدف بازاریابی عصبی انتقال بهتر پیام‌های بازاریابی به دیگران و افزایش احتمال خرید توسط مخاطب است. در نتیجه بودجه بازاریابی و تبلیغات کاهش می‌یابد.

بازاریابی عصبی چیست؟

مشکل ازدیاد پیام‌های تبلیغاتی

حتما قبول دارید که بازاریابی و تبلیغات بسیار سخت‌تر شده است. همکاران و رقیبان شما احتمالا آن قدر زیاد هستند که مدام حواس مشتریان را پرت می‌کنند. پیام‌های بازاریابی کم‌رنگ‌تر شده است. توجه به تبلیغات کمتر شده است. حال اگر کسب‌و‌کاری کوچک با بودجه محدود تبلیغاتی دارید چگونه می‌توانید توجه مشتریان احتمالی را به خود جلب کنید و حتی باعث شوید از شما خرید کنند؟ شاید پاسخ این پرسش در بازاریابی عصبی نهفته باشد.

ادامه مطلب
تاریخ : سه شنبه 7 آبان 1392 | 14:05 | نویسنده : سیدعباس علوی
http://www.strategicmanagement.ir/files/92/sms10_2_poster.jpg

تاریخ : دوشنبه 6 آبان 1392 | 13:59 | نویسنده : محمد شیروانی

پسر خاله:آدما نباس دوست پیدا کنن
چون وقتی میرن
وقتی دیگه نمیشه بهشون زنگ بزنی
وقتی نمیتونی درد و دل کنی
یا حتی باهاشون شوخی کنی و بخندی
... و همه دوستی خلاصه میشه تو عکسهات و خاطراتت
هی بغض تو گلوت گیر میکنه
خفه ات میکنه
آدما باس همیشه تنها بمونن



تاریخ : یکشنبه 5 آبان 1392 | 10:32 | نویسنده : سیدعباس علوی

تکنیک تاپسیس (Topsis) یا اولویت بندی بر اساس شباهت به راه حل ایده آل، که نخستین بار بوسیله ونگ و یون در سال ۱۹۸۱ معرفی شد، یکی از روش های تصمیم گیری چند معیاره مانند AHP است. از این تکنیک می توان برای رتبه بندی و مقایسه گزینه های مختلف و انتخاب بهترین گزینه و تعیین فواصل بین گزینه ها و گروه بندی آنها استفاده نمود. 
از جمله مزیت های این روش آن است که معیارها یا شاخص های به کار رفته برای مقایسه می توانند دارای واحدهای سنجش متفاوتی بوده و طبیعت منفی و مثبت داشته باشند. به عبارات دیگر می توان از شاخص های منفی و مثبت به شکل ترکیبی در این تکنیک استفاده نمود. 
بر اساس این روش، بهترین گزینه یا راه حل، نزدیک ترین راه حل به راه حل یا گزینه ایده آل و دورترین از راه حل غیر ایده آل است. راه حل ایده آل، راه حلی است که بیشترین سود و کمترین هزینه را داشته باشد، در حالی که راه حل غیر ایده آل، راه حلی است که بالاترین هزینه و کمترین سود را داشته باشد. به طور خلاصه، راه حل ایده آل از مجموع مقادیر حداکثر هر یک از معیارها به دست می آید، در حالی که راه حل غیر ایده آل از مجموع پایین ترین مقادیر هر یک از معیار ها حاصل می گردد.

برای دریافت فایل یر روی اینجا کلیک کنید.



  • بک لینک | قالب وبلاگ | گسیختن